Tuesday, March 6, 2007

Che και βάρα

Μπορεί κάποιος να μου εξηγήσει το παράδοξο του κλείνω τη σχολή μου για το καλό μου. Είναι κάτι που πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω. Οι φοιτητές κλείνουν τις σχολές τους γιατί προασπίζονται λένε τα συμφέροντά τους.

Ας το δούμε όμως ψυχρά το θέμα. Ποιοι είναι αυτοί που πραγματικά βγαίνουν χαμένοι από κλειστά πανεπιστήμια; Οι φοιτητές και οι γονείς τους. Άρα η πίεση ασκείται κυρίως σε αυτά τα δυο group ανθρώπων. Εφ’ όσον οι φοιτητές είναι αυτοί που κρατούν κλειστές τις σχολές τους, άρα πιστεύω ότι δεν αποσκοπούν στο να ασκήσουν πίεση στους εαυτούς τους. Το μόνο group που μένει είναι οι γονείς τους. Συγνώμη αλλά έτσι δεν είναι;

Αν το δει κάποιος απόλυτα ψυχρά η πίεση που ασκείται στην κυβέρνηση δεν είναι άμεση αλλά έμμεση. Δηλαδή ένας κάφρος Πρωθυπουργός θα μπορούσε να πει «Στα τέτοια μου… μην τις ανοίξετε ποτέ αν εσείς δεν θέλετε. Η παιδεία για εσάς είναι όχι για εμένα.» Για να μην παρεξηγηθώ δεν λέω ότι αυτό θα ήταν σωστή ή έστω και αποδεκτή συμπεριφορά και σίγουρα θα είχε αντίκτυπο στην συνέχεια. Απλά ως μορφή πίεσης βασίζεται στην ευσυνειδησία των πολιτικών ή στην ανησυχία τους για τους ψήφους τους.

Άρα εφ’ όσον η πίεση άμεσα ασκείτε στους γονείς (γιατί από τη φύση τους ενδιαφέρονται για το καλό των παιδιών τους, ακόμα και αν αυτά είναι πολύ ηλίθια για να το καταλάβουν), δεν θα ήταν το ίδιο αποτελεσματικό μια ανελέητη και ασταμάτητη γκρίνια από την πλευρά των παιδιών. Αν π.χ. ο κάθε φοιτητής γκρίνιαζε 24/7 στους γονείς του, για τα δικαιώματα τα οποία θέλει να προασπίσει, είμαι απόλυτα σίγουρος ότι οι ίδιοι οι γονείς θα κατέβαιναν στους δρόμους να διαμαρτυρηθούν προς την κυβέρνηση, μόνο και μόνο για να σταματήσουν τη γκρίνια τα παιδιά τους. Με αυτόν τον τρόπο, και τον σκοπό τους θα πετύχαιναν οι φοιτητές και θα συνέχιζαν κανονικά τις σπουδές τους.

Από το να χάνουν τις χρονιές τους και να πλακώνονται στο ξύλο μεταξύ τους για κομματικά θέματα και μόνο (παιδιά που ακόμα δεν έχουν γίνει ολοκληρωμένοι άνθρωποι δυστυχώς για να έχουν διαμορφώσει ιδεολογία που να αξίζεις να πολεμήσεις γι’ αυτήν – καθαρά προσωπική μου άποψη-) πιστεύω ότι η παραπάνω μου πρόταση είναι καλύτερη ιδέα.

Για τους καθηγητές καλύτερα να μην μιλήσω γιατί θα κατηγορηθώ ως ακροδεξιός.

Πάντως συγνώμη αλλά εμένα δεν μπορούν να με πείσουν οι φοιτητές. Περισσότερο μου μοιάζουν όλα αυτά ως ευκαιρία για να λουφάρουν οι περισσότεροι, ευκαιρία να σκαρφαλώσουν ψηλότερα στην σκάλα του κόμματος μερικοί τυχοδιώκτες, και για κάποιους πορωμένους ευκαιρία να πιστέψουν ότι είναι και αυτοί αγωνιστές και ότι κάνουν κάτι πολύ σημαντικό στη ζωή τους. Επαναστάτες χωρίς… ουσία.

7 comments:

agg said...

ΣΥΜΦΩΝΩ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΣΟ! Πού να είχες σπουδάσει και στην Ελλάδα και να είχες φάει στη μάπα όλη αυτή την κατάσταση! Νά θέλεις δηλαδή να δώσεις ΕΝΑ μάθημα για να πάρεις αυτό το papier de cul και να μην μπορείς...! Επειδή κάθε φορά κάτι τους ξυνίζει ή κάτι τους βρωμάει και πρέπει να κάνουν απεργία ή κατάληψη. Εάν πιστεύουν οι φοιτητές ότι το νομοσχέδιο υποβαθμίζει και υπονομεύει την προσπάθειά τους τότε μπορούν να βγουν όπως οι Γάλλοι και να παραλύσει η χώρα! Όμως αυτό δεν θα γίνει ποτέ γιατί το θέμα εδώ δεν έχει να κάνει με το μέλλον των φοιτητών, αλλά με πολιτικές σκοπιμότητες. Και δεν υπάρχει καμία καταφανής αδικία εναντίον των φοιτητών, όπως υπήρχε στη Γαλλία. Αλλά, άντε να κόψεις τον φραπέ στον αιώνιο φοιτητή (για παράδειγμα). Να του στερήσεις το δικαίωμα να παίρνει πτυχίο μετά από 8 χρόνια ιδρώτα. Γιατί, ας μην κοροϊδευόμαστε, όσοι θέλουν να πάρουν πτυχίο το παίρνουν στα τέσσερα, άντε στα πέντε χρόνια. Λίγες σχολές είναι τόσο δύσκολες που απαιτούν περισσότερα. Και στην τελική, όποιος αντέξει! Το λέω εγώ που πήρα πτυχίο στα ΄7 χρόνια, όχι επειδή δεν περνούσα τα μαθήματα, αλλά επειδή βαριόμουν να τα δώσω in the first place και έβρισκα ένα σωρό προφάσεις! Με το θέμα των ιδιωτικών πανεπιστημίων δεν ασχολούμαι καν! Θεωρώ αυτονόητο ότι πρέπει να ιδρυθούν!

Alexander the quite good said...

V V for president!!! V προχώρα σε θέλει όλη η χώρα!!

Πέρα από την πλάκα όμως, καταλαβαίνω την αγανάκτησή σου. Και ενώ πάντα έλεγα οτι μου έχει μείνει αποθημένο που δεν έκανα φοιτητής στην Θεσσαλονίκη, από την άλλη λέω πάλι καλά που τελείωσα Αγγλία, γιατί με τα μυαλά που κουβαλούσα τότε και με την κατάσταση που επικρατεί στην Ελλάδα, μπορεί ακόμα να χρωστούσα μαθήματα.

Πώς να το κάνουμε... ως φοιτητής, κακά τα ψέμματα, δεν είσαι ακόμα ώριμο άτομο (όπως είμαι τώρα ας πούμε... και με αυτό σας αφήνω γιατί το ps2 περιμένει. WOHOOO!!!)

Anonymous said...

Συμφωνώ ο ένας , συμφωνώ ο άλλος.
Εν τέλει όλοι συμφωνούμε και λέμε τα ίδια αλλά κάθε μέρα γίνονται πορείες και κάθε μερα κλείνουν τις σχολές.
Πως το εξηγείς αυτο?
ή όλοι εμείς που συμφωνούμε είμαστε οι επαναστάτες ΜΕ ουσία αλλά ΧΩΡΙΣ αρχ@@@(γιατί το να γράψεις σε ενα blog είναι πλεον πιο ευκολο απο το να πας να πιεις νερο) ή είμαστε τόσο διαχασμένος λαός σαν έλληνες που απο την μια μπορεί να κάνουμε πορείες την ημέρα και το βράδι να γράφουμε εναντιών των πορειών στα blogs!
Οτι και νάναι πάντως, κάτι συμβαίνει.. το τι, αφήνω να το σκεφτείς...

agg said...

Εγώ πάντως δεν έχω πάει σε πορεία ΠΟΤΕ στη ζωή μου. ΠΟΤΕ! Ούτε καν όταν είχαν κατέβει νεκροί και ζωντανοί σε εκείνο το περίφημο συλλαλητήριο για τη Μακεδονία. Ναι, παραδέχομαι ότι δεν έχω αρχ@@@@. (Κυριολεκτικά και μεταφορικά). Δεν είμαι βολεμένη. Αντιθέτως! Αλλά βρίζω και καταριέμαι όταν κολλάω στην κίνηση και δεν μπορώ να πάω στη δουλειά μου λόγω πορείας...Γιατί; Διότι έχω καταλάβει πάάάάρα πολύ καλά ότι στην Ελλάδα ακόμη και αν αποκτήσουμε την τέλεια εκπαίδευση (και όχι παιδεία, γιατί η παιδεία ουδεμία σχέση έχει με την εκπαίδευση) αυτό που θα εξασφαλίζει την επιτυχία θα είναι πάντοτε το βύσμα και οι δημόσιες σχέσεις. Punto e basta.

Alexander the quite good said...

Sorry ρε νεοέλληνα αλλά με χάνεις. Δεν καταλαβαίνω τον συλλογισμό σου, που προσωπικά πιστεύω ότι ξεκινάει από λάθος αποδοχή. Δεν πιστεύω ότι η πλειοψηφία των νέων (και γενικά των Ελλήνων) συμφωνούν με τις απόψεις μου.

Το αν έχω(έχουμε) α@@ίδια τι σχέση έχει με το ότι γράφουμε περιστασιακά σε blog;; Και δεν κατάλαβα γιατί θα έπρεπε να συμμετέχω σε πορείες και άλλα τέτοια για να έχω α@@ίδια;; Πίστεψε με αν γινόταν μια συγκέντρωση ή μια πορεία για κάτι που πίστευα ολόψυχα θα ήμουν πρώτο τραπέζι πίστα. Δεν έχω δει τίποτα τέτοιο όμως. Οι πορείες που γίνονται στην Ελλάδα με βρίσκουν (σχεδόν πάντα) αντίθετο.

Τώρα αν υπονοείς ότι εμείς που συμφωνούμε εδώ μέσα θα έπρεπε να κάνουμε την δικιά μας πορεία και να τους κράζουμε όλους... συγνώμη αλλά και δεν θα γινόταν τίποτα και θα τρώγαμε και ξύλο από όλους τους Έλληνες, γιατί πολύ απλά θα τους έκραζα σχεδόν όλους. Άρα τι θα κέρδιζα.

Και τέλος ποτέ δεν διεκδίκησα τον τίτλο του επαναστάτη. Επανάσταση θα έκανα μόνο αν είχα κάτι σημαντικό που ήθελα να αλλάξω, αν ήμουν απόλυτα σίγουρος ότι θα ωφελούσε την πλειοψηφία των ανθρώπων, αν συμφωνούσε η πλειοψηφία μαζί μου, και αν πίστευα ρεαλιστικά ότι θα μπορούσα όντως να πετύχω κάτι (που με την υποστήριξη της πλειοψηφίας αυτό θα ήταν πιο πιθανό). Αν δεν ισχύουν όλα αυτά δεν πιστεύω ότι αξίζει ποτέ να κάνεις επανάσταση (οποιασδήποτε μορφής- δεν εννοώ φυσικά την προσωπική επανάσταση που είναι κάτι τελείως διαφορετικό).

Μπορεί να ακούγεται υπεροπτικό, αλλά εγώ ξέρω και αποδέχομαι ότι ανήκω στην μειοψηφία.

Σε αφήνω να σκεφτείς και εσύ που πραγματικά ανήκεις.

ginger said...

Καλώς ή κακώς, οι απεργίες & οι διαδηλώσεις είναι θεσμοθετημένα δικαιώματα των πολιτών σε δημοκρατικά καθεστώτα. Παρά την όχληση που προκαλούν, δεν είμαι βέβαιη οτι θέλω να καταργηθούν γιατί μπορεί σήμερα να φαίνονται από άχρηστα ως προβοκατόρικα, όμως σε μια άλλαγη της πολιτικής κατάστασης (από αυτές που είναι μάλλον συνηθισμένες στην Ελλάδα), ίσως να μας φανεί χρήσιμο αυτό το συνταγματικό δικαίωμα.
Όμως το δημοκρατικό πολίτευμα απαιτεί από τους πολίτες να παίρνουν την ευθύνη των επιλογών τους, εκτός από το να διεκδικούν τα "δικαιώματα" τους. Για παράδειγμα, αδυνατώ ακόμα να καταλάβω τις παρατεταμένες απεργίες δασκάλων & καθηγητών το φθινόπωρο. Συγγνώμη δηλαδή, αλλά δική τους επιλογή δεν ήταν να πάνε ντουγρού στο δημόσιο, επιδιώκοντας την σταθερότητα, τις τρίμηνες διακοπές και την δίωρη ημερήσια απασχόληση? Τις αμοιβές τους δεν τις γνώριζαν εκ των προτέρων?
Μήπως είναι οξύμωρο να μιλάμε για επανάσταση σε μια χώρα που ξημεροβραδιάζεται με το όνειρο του βολέματος και του δημοσίου?

agg said...

Δεν είπαμε να καταργηθούν οι διαμαρτυρίες. Να γίνονται. όπως γίνονται σε όλο τον κόσμο. Αλλά αυτό το βιολάκι με τα συλλαλητήρια Τρίτη- Πέμπτη - Σάββατο, έχει καταντήσει αηδία. Θυμάμαι όταν είχαν γίνει οι πρώτες καταλήψεις, το '90-'91, ο κόσμος είχε πάρει το μέρος των μαθητών. Ήταν ένας ξεσηκωμός που έδειχνε αγανάκτηση και εν τέλει πέτυχε. Μετά όμως την ψυλλιάστηκαν οι μαθητές και άρχισαν να κάνουν καταλήψεις επειδή «ο Τζακ Πήδηξε» ή επειδή «το κυλικείο πουλούσε στρογγυλές τυρόπιτες αντί για τετράγωνες». Και έτσι, ακόμη και αν είχαν δίκιο, μοιραία το έχαναν. Η διαμαρτυρία χάνει το νόημά της όταν γίνεται ρουτίνα και συνήθεια.

Νομίζω ότι τώρα πια οι Αθηναίοι ξέρουν ότι κάθε Πέμπτη δεν πρέπει να κατεβαίνουν στο κέντρο γιατί «έχει συλλαλητήριο». Είναι κάτι σαν το Δακτύλιο πλέον. Και αν συνεχιστεί αυτό, οι μόνοι που θα το παίρνουν χαμπάρι θα είναι όσοι εργάζονται στο κέντρο και πρέπει να τρώνε το αγγούρι της πορείας και φυσικά οι κακόμοιροι γονείς των παιδιών που σπουδάζουν σε άλλη πόλη. Που σκάνε κερατιάτικα ένα χιλιάρικό το μήνα «για να σπουδάσει το παιδί»...