Thursday, March 29, 2007

Η μόδα προστάζει γκρί

Σχολιάζοντας το πρόστιμο που επέβαλε το ΕΣΡ στη Βέφα Αλεξιάδου για τη γκρίζα διαφήμιση της σειράς κουζινικών της, η agg ανέφερε ότι «διυλίσαμε πάλι τον κώνωπα...και όσο για την κάμηλο...μια χαψιά». Το σχόλιο αφορούσε την κατάντια της τηλεόρασης εν γένει, αλλά τελικά έχει εφαρμογή και στο ειδικό θέμα της γκρίζας διαφήμισης.
Τι άλλο θα μπορούσε να πει κανείς για τους χορηγούς εκπομπών, οι οποίοι -έναντι αδράς πληρωμής- αποκτούν το δικαίωμα να έχουν το πρώτο και το τελευταίο spot στα διαφημιστικά διαλείμματα, να παίζουν το διαφημιστικό τους κάθε φορά που προβάλλεται το trailer της εκάστοτε εκπομπής αλλά και…να διαφημίζονται μέσω της σεναριακής πλοκής. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, οι πρωταγωνίστριες της σειράς «Θα βρεις τον δάσκαλο σου» χαριεντίζονται μέσω της καρτοκινητής What’s up, με την κάμερα να κάνει gros plan στην οθόνη του κινητού. Ευτυχώς, αυτό είναι το μόνο παράδειγμα που μπορώ να επικαλεστώ γιατί ο κατάλογος των «επιδοτούμενων» εκπομπών περιλαμβάνει το «Ποτέ την Κυριακή», το «Super Deal», τη «Βέρα στο Δεξί» και άλλες εκπομπές που σαφέστατα δεν έχουν εμένα ως κοινό-στόχο.
Σύμφωνα με μεγαλόσχημα στελέχη της αγοράς, η special χορηγία εκπομπής καθιερώθηκε ως μέσο σύναψης συμφωνιών γκρίζας διαφήμισης, η οποία είναι παράνομη στην Ελλάδα. Τα ίδια στελέχη αναφέρουν ότι «την επομένη κάθε εκπομπής περιμένουμε την καμπάνα του ΕΣΡ», φυσικά όμως εξακολουθούν να ασκούν την συγκεκριμένη πρακτική. Και γιατί να σταματήσουν άλλωστε, αφού στην περίπτωση τους η καμπάνα -τις περισσότερες φορές- σιωπά.
Προσωπικά δεν με ενοχλεί η πράξη καθαυτή όσο ο άγαρμπος τρόπος υλοποίησης της. Πώς να το κάνουμε βρε παιδιά, άλλο πράγμα τα φευγαλέα πλάνα των πρωταγωνιστών αμερικάνικών σειρών με ένα κύπελλο Starbucks στο χέρι, κι άλλο η χαζοχαρούμενη πρωταγωνίστρια που πετάει στο άσχετο την ατάκα «τώρα θα μιλήσω με τους what’s up φίλους μου». Που θα πάει όμως, θα διορθωθούν. Το ΕΣΡ δεν προτίθεται να τους ενοχλήσει. Είναι απασχολημένο με τη Βέφα και τα επαρχιακά τσοντοκάναλα!

No comments: